Close
Menu

Coördinator Horeca Operations

Vacature

Coördinator Horeca Operations

Het Anker is al lang niet meer alleen een brouwerij, maar ook een stokerij, hotel, brasserie en we hebben een waaier aan publieke activiteiten in ons belevingsaanbod. Tevens openden we recent ook Batteliek, onze eigen microbrouwerij, -stokerij en -limonaderij. Omdat we de soms grote toestroom aan bezoekers in onze horecazaken als vanzelfsprekend graag in de watten willen leggen, hebben we nood aan iemand die onze Teamleider kan ondersteunen:

              

Coördinator Horeca Operations

 

Jouw job

Als side kick van de Teamleider Brasserie ben jij een belangrijk aanspreekpunt voor je collega’s en voor de andere afdelingen binnen Het Anker. Je hebt als doel om samen met de Teamleider de Brasserie te laten draaien als een geoliede machine. In een minder gedeelte van je tijd, kan je inzet gevraagd worden voor Batteliek.
Jouw rol bestaat erin om de planning die door de Teamleider is opgemaakt mee op te volgen. Dit komt erop neer dat je bij afwezigheid van de Teamleider, dagelijks de planning analyseert in functie van de reservaties en zo nodig actie onderneemt. Bij onverwachte afwezigheden, neem je het initiatief om vervanging te zoeken via een vaste pool van flex-medewerkers, studenten of vaste collega’s. Daarbij hoort ook contactname met interimkantoren en de administratieve afhandeling daarvan. Indien dit allemaal geen soelaas biedt, heb je geen schrik om de handen uit de mouwen te steken en in te springen daar waar nodig, zowel in de zaal, keuken, afwas als poets.

Je bent de ogen en oren op de vloer wat betreft operationele werking en welbevinden van de collega’s opdat de Teamleider, met jouw ondersteuning, iedereen kan helpen in het versterken van zijn of haar kwaliteiten, maar ook optreedt daar waar nodig.

Bij aanwervingen van nieuwe flex-medewerkers of studenten, zorg jij mee voor een warm onthaal & de nodige uitleg wat betreft onze werking & systemen.

Je waakt eveneens mee over de juiste data in ons systeem wat betreft onze food & beverage cost.

Voor de overlegmomenten met de teams, verzamel jij af en toe de agendapunten en bereid je de agenda voor. In afwezigheid van de Teamleider, garandeer jij dat deze vergaderingen blijven doorgaan.

Je hebt geen gewoon 9 to 5 contract. Op wekelijkse basis, zal je wel eens moeten bijspringen, ’s avonds en/of in het weekend. Afhankelijk van de situatie spring je zelf even bij of bel je rond voor extra back-up.

Het is moeilijk inschattingen te maken, maar we vermoeden dat je ongeveer 50% administratie en 50% operationeel zal werken.

 

Je bent goed in

- Je plannen aan te passen. Flexibiliteit is jouw middle name. Dit doe je door je agenda veelvuldig af te stemmen met de Teamleider opdat er op alle momenten een cover is voor de noden van dat moment. Wanneer de werking het eist, ben je hands on en rol je je mouwen op nog voor het je gevraagd wordt.  Even inspringen en op de vloer meewerken, vind je best leuk.  Daar is het kloppend hart van horeca en dat geeft je energie.

- Autonomie: in deze onzekere, complexe en snel veranderende wereld sta jij je mannetje of vrouwtje helemaal!

- Het opnemen van verantwoordelijkheden. Ownerschip nemen is key, met name vanuit je rol als back-up voor de Teamleider.

- Meerdere ballen tegelijk in de lucht houden: stressbestendigheid is niet optioneel! Je weet de nodige rust en kalmte te bewaren tijdens drukke momenten.

- Accuratesse: een punt is een punt en een komma is een komma.

- Brandjes blussen, en die komen wel eens voor, in de figuurlijke zin dan toch.

- Communicatie en Samenwerken: Je bent extravert en sociaal. Een nieuw weetje, is vaak al oud nieuws voor jou, want je bent geconnecteerd met je collega’s en weet wat er gaande is.

 

Extra geweldig indien

- Horeca-ervaring aanwezig is of aansturing en planning van grotere teams.

- Voorkennis van de systemen die we gebruiken (Strobbo, Recreatix, Little Restaurant, …).

- Kennis arbeidsrecht.

- Onmiddellijk beschikbaar.

- Een “local”, woonachtig op fietsafstand in of rond het Mechelse.

- Een voorliefde voor onze producten.

 

Waarom bij ons werken

Het Anker is een familiebedrijf. Dit betekent dat we elkaar bij de voornaam kennen. Althans de meeste van ons, want het beginnen er veel te worden. We zijn ondertussen met meer dan 100 medewerkers, die elke dag het beste van zichzelf geven. Laagdrempeligheid en inspraak is wat we prefereren. Samen elke dag fijne ervaringen geven aan onze klanten is wat we doen!

 

Hoe deze job binnen halen

Stuur je cv en motivatiebrief door naar vacatures@hetanker.be. Of wat minder traditioneel, blaas ons van onze sokken via een zelf opgenomen video om jezelf even voor te stellen!

Kom vervolgens naar hier om ons te ontmoeten, want we zijn met een aantal die nauw met je gaan samenwerken en uiteraard willen we allemaal onder de indruk zijn!

Heeft u de leeftijd bereikt
om legaal alcohol te drinken?