Skip to Content

“Het Anker wil een bedrijf zijn waar iedereen fier op is.”

Visie - Wat willen we bereiken?

Vooruitgang in traditie

Bij Brouwerij en Stokerij Het Anker rusten we nooit op onze lauweren. De wereld is voortdurend in verandering, en dat is in onze sector niet anders. Daarom zoeken we voortdurend naar nieuwe kansen om ons bedrijf op een positieve manier vooruit te stuwen, zonder daarbij onze fundamenten uit het oog te verliezen.

Iedereen betekent iedereen

Mensen zijn ons kapitaal en ‘iedereen’ mag je hier echt letterlijk nemen. Zowel onze medewerkers, leveranciers en klanten, niemand is bij ons een nummer. We willen met iedereen respectvolle en duurzame relaties opbouwen.

Fier op ons bier

Betekenisvolle resultaten waar alle betrokkenen - interne medewerkers en externe partners - trots op zijn, daar staan we voor. Die fierheid stimuleert ons om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Strategie - Hoe gaan we dit realiseren?

Internationale groei

Nu we Frankrijk en Nederland al tot onze thuismarkten kunnen rekenen, moet Gouden Carolus zich wereldwijd verder ontwikkelen als een vaste naam binnen de segmenten van de speciaalbieren, whisky en premium drankenmerken. Daarnaast zetten we verder in op de ontwikkeling en versterking van onze andere merken als Maneblusser, Boscoli en Batteliek. 

Historische locaties vrijwaren en delen

Bij Het Anker zijn we enorm trots op onze historische locaties in het Mechelse Groot Begijnhof en de herbestemde kerk van Battel (Batteliek). Die lokale verankering is voor ons van goudwaarde, daarom blijven we investeren in het openstellen van onze locaties zodat het publiek kan meegenieten van ons rijke verleden. 

Blijven groeien

Met een wereld in verandering is het zaak om nieuwe mogelijkheden tijdig op te merken en op de trein te springen wanneer die passeert. Het Anker zal daarom altijd open staan voor veranderingen en de integratie van nieuwe activiteiten, als ze passen binnen onze toekomstvisie.

Onze waarden: wat vormt ons fundament?

Trots

We mogen terecht trots zijn op wat we hier produceren. Onze Latijnse spreuk 'Securitas Ancora Consignatur', die al sinds de derde generatie in ons huislogo staat, weerspiegelt onze toewijding aan het leveren van compromisloze kwaliteit. 

Authenticiteit

Authenticiteit staat voor ons gelijk aan het aangaan van open, eerlijke en kwalitatieve relaties met zowel klanten als leveranciers. Deze oprechte omgang bevordert een duurzame interactie en versterkt het vertrouwen. 

Betrokken

Onze medewerkers zijn gemotiveerd om hun taken met inzicht en betrokkenheid uit te voeren, en ze houden steeds de “Anker-waarden” voor ogen: klantgerichtheid, openheid, respect, diversiteit en samenwerking. Deze waarden vormen de kern van ons dagelijks handelen. Nu, morgen en overmorgen.